irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Myrorna

Kategori: Trams

Nu ska ni få sättas in i ett mycket allvarligt problem jag har dragits med en längre tid; i detta hushåll finns bara antingen små eller stora kastruller. Igår när jag var förbi Myrorna och fick se en mellanstor kastrull blev jag därför, såklart, alldeles varm inombord och tänkte att nu, nu kanske problemens tid är förbi. 
 
Och så gick jag vidare.
 
Och där hade berättelsen kunnat sluta och problemen fortsätta, men sådant är inte fallet. Jag gick nämligen tillbaka idag för att shoppa' loss rejält. Så här kommer en Myrornahaul. I bildform. Såhär såg mina fynd ut:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En alpackatröja
 
 
 
 
...som såg ut såhär på
 
Och så köpte jag en liten vit duk:
Eftersom duken var liten så får bilden vara det också.
 
Och så, sist men inte minst (för det var duken), kastrullen!
 
 
Fyndigt värre eller hur?
 
Nu ska jag återgå till pluggandet. 
 
Senare ikväll kommer förresten någonting häftigt kan jag lova, ojojoj!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: