irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Poängen

Kategori: Trams

Häromdagen gick jag tillbaka till de allra första inläggen i denna blogg. Det var skönt att känna att jag i alla fall har utvecklats lite under åren. Men det är inte bara det jag har gjort. Jag har även gått ifrån några saker jag lovade med den här bloggen! Och det är illa. Jag skrev i mitt andra inlägg en lista på saker jag lovade med den här bloggen. Listan såg ut som följer:
 
  • jag ska INTE lägga upp små videosnuttar där jag låter som en hamster och/eller drar mig i håret
  • jag ska INTE fotografera mina dagliga outfits (hur heta de än må vara. För jävlar, de är det)
  • jag ska INTE skriva om hur tragiskt mitt liv är
  • jag ska INTE visa bilder på mig själv där jag plutar med läpparna (även om det finns miljontals)
  • jag ska INTE visa bilder där jag fotograferar mig själv i spegeln
  • jag ska INTE använda massor vokaler när jag skriver (om inte något särskilt tillfälle kräver detta)
  • Jag SKA försöka komma på något vettigt
Som ni ser har jag brutit mot flera punkter ovan. Punkt två och fem är ju tokkörda. Jag gör dem, och dessutom i kombination. MEN, jag vet att jag vid ett ganska tidigt skede började ta outfitbilder i min spegelbild. Jag vet inte hur väl min humor framgår i den här bloggen (det är alltid svårt i skrift) men hela den här grejen med att uppdatera om min dag bygger på ironi, och så gör även outfitbilderna.
 
Jag är fullkomligt medveten om hur totalt ointressanta mina dagarna är, hur ooutfitiga mina outfitbilder är och hur dåliga mina mobilbilder blir. Men det är också det som är poängen. Denna blogg var tänkt som en parodi på en storblogg, med samma typ av uppdatering (beskriva dagen, visa outfitbilder, skvallra om kändisar och komma med tips) men med helt ointressanta jag som huvudperson.
 
Dessutom kanske sista punkten inte heller är så himla följd. Vettiga saker är töntigt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: