irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Trott!

Kategori: Trams

Jag rakade stanga av datorn av misstag, sa det jag skrivit forvsvann. Ungefar sa smart jag ar...

Idag har varit en full dag. Forst startade vi med en morgonpromenad innan det var dags for frukost och darefter besoka omradet vi arbetar med. Sahar ar det: campen ligger ca sex kilometer fran Sikar (ca en del inv. har fatt olika uppgifter, 250 000, wikipedia sager 350 000) och omradet vi jobbar med, Banjara Basti, ar ett slumomrade som ligger i utkanten av Sikar. Dar har organisationen olika arbetsomraden, och det allra storsta ar skolprojektet. Och idag fick vi (de nya volontarerna) en rundvandring. Det ar verkligen slum, dar manninskor bor i talt och knappt ager nagonting. Aven inom Banjara Basti finns olika kaster, och de vill inte beblanda sig med varandra. Vi jobbar inom ett mindre omrade, det ar omojligt att ta hand om hela, da det ar stort och vi inte ar sa manga.

Organisationen fick pengar donerade till sig vilka gick till att bygga en skolbyggnad. Problemet var bara att den byggdes inom det omrade dar de som inte ar Banjara bor, vilket innebar att det var omojligt att fa barn fran de andra delarna att komma dit. Sa nu ar det uppdelat i tre olika skolor, den forsta skolan ar vid byggnaden, vilken argang ett och tva undervisas i. De andra undervisas under trad. Huvudsaken ar egentligen inte att de ska lara sig en massa, utan att de ska lara sig hyfs och att ta hand om sin hygien. Det behovs...

Jag har ocksa varit inne i Sikar och kopt indiska klader. Nu ska jag borja kla mig konstigt (konstigare) och snart kommer jag prata konstigt (konstigare).

Och sedan har jag ocksa fatt en massa information, dels ungefar hur utbildningen gar till och hur allt ar organinserat och dels hur allt startade. Men det tar jag inte har. For jag fick det berattat for mig i ungefar tva och en halv timmes tid...

Nu ar det egentligen matlagning jag tankte jag skulle vara med pa, men jag var tvungen att skriva ett mejl, och sedan... ja, ni ser ju vart jag hamnat.

Nu maste jag nog duscha. Eller, mer, skvatta vatten pa mig fran en hink. Same, same.

Kommentarer

  • JozzAn säger:

    Redan köpt massa kläder!! Köp nått mig oxå ;-)

    2011-10-21 | 21:02:06
    Bloggadress: http://jozzanstankar.blogspot.com
  • Amanda Hultman säger:

    Haha, same same! Ser du några där månne? Inga oväntade ren-besök på toaletten antar jag... Jag läser med spänning vad du har för dig för äventyr! Kul kul att få hänga med, låter fantastiskt spännande! Nu ska jag läsa vidare...

    kraaam så länge

    2011-10-31 | 00:14:17

Kommentera inlägget här: