irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Happy Diwali!

Kategori: Trams

Nu firas Diwali i Indien! Orkar inte riktigt förklara, men man firar att Guden av välstånd återvände från att ha varit borta. Typ. Det är jättefint! De har tänt en massa ljus och placerat dem på sina murar. Och så öppnar man dörrarna för att välkomna guden. Och så smäller de och har sig.

Ni kan ju gå in på Wikipedia och läsa om det, men jag tyckte inte det stod så bra där. Eller, det står inte så rakt och enkelt som jag fick höra det. Man klär sig i alla fall fint och ger familj och vänner gåvor. Vad mer behöver man veta?

Men jag kan i alla fall tala om att det var väldigt fint att ha yoga på taket och därefter se hur alla tände upp ljus. 

Aja, i morgon blir det inget Banjara Basti. På grund av den här ljusfestivalen. Så... jag får väl sitta här och rulla tummarna (i ärlighetens namn var detta inte riktigt upplagt som jag hade tänkt mig, volontärgrejen alltså, men vi får se vad som sker).

Nä. Nu får det vara nog.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: