irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Onsdagen den sista november, Indien dag 42

Kategori: Trams

Allt är ganska så bra. Men jäklar vad kallt det har blivit. Vi har flyttat frukosten och därmed också avfärden mot Banjara Basti en halvtimme. Så nu är det inte frukost förrän 8:30. Herre och Hud (klatschigare, inte sant?), vi kommer ju bli förfärligt lata (latare). På morgonen är det bara strax över tio grader varmt ute. Och i det ska man sitta och käka frulle. I dag hade jag till och med underställsbyxor på mig i Banjara Basti. Men det är för att vi sitter i en stenbyggnad. Och där är det kallt. Men det blev lite varmt när jag kom ut i solen...

När jag kom hem gick jag upp på taket för att tina. Och det gjorde jag vill jag lova. Utan minsta lilla underställ. Sedan blev det för varmt. Så jag gick.

Spännande va?

Just det: jag har fått ett rum i Uppsala. För att jag är så himla bra.

Nu är jag trött och vill sova. Klockan är ju snart nio! Jag har inte gått upp till mitt rum såhär sent på... Ja, väldigt lång tid. Måste också hitta en ny bok att läsa. Erkänn att ni inte hade en aning om att livet i Indien var såhär spännande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: