irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Helg!

Kategori: Trams

Okej. Är ni beredda? På en rejäl bildbomb? För nu kommer det. Allt på en gång.





Första skolan, klass 1-2 har lektioner i huvudbyggnaden.






















Fortfarande skola ett, men klass tre. Med väldigt få elever.












Några barn i kindergarden. Såpbubblor är poppis.
Jag och Sadia. Fast i omvänd ordning.


Helgen i Jaipur (den första):




Amber Fort.




Elefant i Amber Fort



Fort a la vatten


Vi var i en textilfabrik som tryckte tyger och pärlade sådana
där kläder som männen här har på brölopp. Verkade jobbigt.



 

Utsikt från aptemplet.

 

 

Vi bodde på ett jättebra hotell i Jaipur. Det var så bra så vi bodde där även när vi var där för två veckor sedan. De hade till och med bajsvänliga toaletter!




Helgen i Agra:




När man ska traska in i Taj Mahal måste man först köpa biljett och sedan ställa sig i rätt kö. Det fanns fyra stycken. En för indiska män, en för turistmän, en för indiska kvinnor och slutligen en för dvärgar. Nej, jag skämtade bara. För turistbrudar. Såklart. Eller kvinnor. Eller liknande.




Även Tajs omgivande byggnader är rätt så okej.




Om man är rolig, och vill ha en skojig bild då man håller lilla Taj i toppen
kan man exempelvis göra ungefär som de på bilden. Det är humor det.




Taj




Jag tafsar lite på Taj Mahal


Det var nog allt från Agra. Staden har bara Taj Mahal. Och en massa skräp. Men det är inte så coolt, det finns i fler delar av Indien vill jag lova. Eller det vill jag inte, men det är så det är.


Från Pushkar får ni bra lite karavan och en kamel:





















































Slutligen ska ni få se det som troligtvis är det roligaste som finns i hela Sikar:


Internt kallad taxkon.


Nu hoppas jag att bildsuget är lite stillat. Min röv är i alla fall stillad. Nu ska jag ta och lyfta den här ifrån.

Hepp.

Kommentarer

  • JozzAn säger:

    Härligt med bilder! Nej vi är inte mättade på bilder! Meeer bilder Astri!!!!!!!!!!!

    2011-11-26 | 16:23:34
    Bloggadress: http://jozzanstankar.blogspot.com
  • Evelina & Einar säger:

    Vad skoj med bilder. Vi önskar oss en taxkossa till Karlsberg, tycker den skulle passa bra här, men den skulle iofs antagligen frysa. Vi saknar dig, bara så du vet, massvis! Många många kramar från familjen E

    2011-11-28 | 17:48:57

Kommentera inlägget här: