irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Hår

Kategori: Trams

Jag har klippt av mig håret. Igen. Så nu är det kort. Igen. Snart kanske det blir kort. Alltså kort som i bild. Jag ska fixa med bilder i helgen. Då ska jag bara vara. Bara vara hemma. Jag vågade inte gå till ett hål i väggen. Alltså en frisör. Så jag klippte av mig håret hemma på gården. Kvinnorna såg ut att tycka att jag var galen. Vilket kanske inte är så långt från sanningen. Här ska håret vara långt. I alla fall om man är tjej. Eller kvinna. Eller dam. Eller något liknande. En del flickor har kort hår. Men det beror antagligen på att de har haft löss. Jag har inte löss. För det var en i Banjara Basti som kollade mig idag. Däremot är det en av volontärerna som har fått. Jag ska akta mig för att gnida mitt hår mot hennes. Trots att det är frestande.

Annars är det ungefär som vanligt. Har insett att det är synd att jag inte är hemma på jul. Men jag tror jag överlever. Men man vet ju aldrig. 

Förresten, jag har fått en del ny bra kunskap här i Indien. Till exempel hur många man får plats i en tuctuc. Svaret är fjorton. Ja, och så plus förare då förstås. 

Nu ska jag planera för kvinnolektionen i eftermiddag. Eller läsa. Eller bara slöa. 

Hade!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: