irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Banjarabrist

Kategori: Trams

Nej. Det blir inget Banjara Basti i eftermiddag. För att det var nämligen ett bröllop på g. Så det gick inte att ha några lektioner i skola nummer ett. Men eftersom de andra skolorna inte påverkades av det delades vi i skola ett upp och följde med till skola två och tre. Jag vet inte om jag har skrivit det, men i detta områda finns det olika kaster. Jag tror jag har nämnt det, men om jag inte har det, eller om ni har missat, kommer det här: I Banjara Basti byggdes en skolbyggnad på ett praktiskt ställe, det som nu är skola ett. Runt den skolan bor nomader. Lite längre bort från skola ett bor den kast som har gett namn åt området, de är banjaras. Banjarakasten är lite över nomaderna, så de vill inte komma till skola ett och beblanda sig med dem. Därför startades skola två och tre. Men de skolorna får undervisa där det finns plats, utanför någons hem, under ett träd. Typ. Ni får gärna fråga om det är något ni vill veta. Det börjar bli vardag för mig, så det är svårt att se vad som är intressant.

Hade tänkt att jag skulle fixa med bilder nu. Men jag har suttit här så länge, så jag känner mig dum om jag ockuperar datorn längre. Men det kommer. Senast i helgen. Jag lovar. ..tror jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: