irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Färglöst

Kategori: Trams

Flera timmar tillbringade i garaget tillsammans med målarfärg. Ett utmärkt sätt att spendera sin tid på om man vill få till en huvudvärk som ger målafärgssmak i munnen. Även när doften inte längre finns i närheten är den så fruktansvärt påtaglig. Sinnena är oförmögna att släppa greppet om lukten i vilken man spenderar längre tid än man borde. Längre tid än man är van vid. När jag väl var klar med dagens verk och fick se mig i spegeln verkade det inte bara som min näsa hade inspirerats av färgen. Det var som om mitt ansikte hade absorberat den vita färgen.

För övrigt är det jobbigt att stå böjd över någonting timme efter timme. Min rygg dödar mig. Eller om det är jag som dödar den. För mig har det föga betydelse. Vi sitter ju trots allt ändå ihop.

Fundering: Varför sätter jag alltid på vattnet när jag borstar tänderna när jag snart är klar? Det är som om jag tror att jag ska bli klar fortare om jag hoppar till de handlingar man utför när det är dags att spotta. Det hjälper inte. Det har inte hjälpt en enda gång.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: