irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Snö

Kategori: Trams

Alla som har gått i en vettig skolan och har något sånär okej minne har fått lära sig att det i vår värld bara finns en viss mängd vatten. Alltså det varken tillkommer något eller försvinner något, det går runt i ett kretslopp vilket innebär att vi använder samma vatten som fanns för, ja, väldigt många år sedan.

Med detta i tankarna undrar jag nu: Var är det just nu ovanligt extrem torka?
För snö är ju en slags form av vatten (om ni inte har lärt er det är det bäst att... tja, ge upp) och just nu förvaras stora mängder av världens vattenresurser här uppe hos oss i dessa länder med ett lite kyligare klimat. Jag menar, det måste ju....
Just det ja, jag kom på det. Antarktis. Vad dum jag är. Synd att det inte finns så många människor som lever där, då hade de kanske kunnat kräva tillbaka kylan och all snö. Om jag känner alla gnälliga svenskar rätt hade vi med glädje kunnat ge tillbaka den. Som sagt, synd. Men nu får det smälta på där och bli blötare här. Men ni behöver inte vara oroliga, uppvärmningen av vår planet forsätter, så om ? år lär snö enbart vara ett fenomen och den nya vattennivån kommer att tvinga upp oss alla (enbart människor då förstås, alla andra arter kommer vara utdöda) på Mount Everest. Då kommer evolutionen slå till och vi kommer att tvingas gå ner i havet igen. "There and back again" är egentligen en titel på människans vara (mer ickevara).

Nu ska jag förbereda mig för detta och duscha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: