irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Ska bara...

Kategori: Trams

Jag ska iväg och jobba. Snart. Jag lovar. Men just nu har jag en större lust att sitta inne och plugga och vara ambitiös än vad jag har att knalla iväg i kylan. Mycket större. Det handlar inte bara om att jag inte har lust att ge mig ut i den blöta snön utan även om att jag faktiskt har lust att plugga. Och det tror jag beror på att jag är på ett associalt humör. Jag har ingen lust att ge mig ut i världen (världen..? Ska ju ändå bara tre kilometer) och riskera att träffa människor man måste vara trevlig mot. Jag vill mycket hellre sitta här ensam och skriva. Inte ens att ha kontakt med andra genom detta gigantiska nätverk har jag lust med. Det är bra, det fördärvar mitt liv.

Ska nog skriva lite innan jag ger mig iväg och jobbar. Trots att jag kanske inte borde. Om jag ger mig iväg snabbt kommer jag hem snabbare och kan plugga då.. Men tänk om lusten har försvunnit?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: