irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Kilar stadigt

Kategori: Trams

Dagen: Jodå, upp i ottan tillsammans med gott om tid. Drog mig mot bussen tillsammans med en spark och åkte buss tillsammans med förvånansvärt många som jag kände. Halkat omkring på en spännande dag i skolan där vi fokuserades på viktiga saker. Typ studieteknink, datorkunskap och ..hm, vad det sista nu var. Vi diskuterade respekt. Är på bra humör! Lite stissig och säkert jävligt jobbig att ha med att göra, men vid gott mod! Varför? Tja, säg det, skönt när rutinerna drar igång igen. Dessutom är det ju aldrig fel att flyta omkring i skolan och glassa. För det är vad jag gör, jag glassar, jag glassar!
Sedan sa jag hej till lilla V. Och sparkade mig hem i dimman.
Frostig dag. Som inte uppskattades att fångas på bild. Taskigt.

Outfit: Undrar hur jag ska kunna vinkla gårdagens outfit på ett sätt som ger den nytt liv. Undrar om det går, den är ganska död. på flera sätt. Jag ger upp. Läs gårdagens så vet ni vad jag har på mig. Allt jag har att säga om saken: grrrrr.

Kändiskoll: Om det ändå vore så väl. Eller, om det vore så illa, snarare. Inte ens lita grand är jag rädd. Eller jo! Smygläste på en gratistidning att Pauline var rädd för att det skulle bli fiasko i Melodischlagerfestivalen, en check liten musiktävling som hålls en gång om året för er som inte vet. Pauline... oo, ge mig din underbara låt Give me a call. Jag har försökt ge den till mig själv (kanske inte på ett helt... lagligt... vis), men misslyckats.

Tips: Alltså, om ni gillar musik; P3. Det är allt jag har att säga. Inte för att jag vill ge er några dåliga idéer nu eller så, men jag lyssnade (PLÅGSAMT!) på en kommersiell radiostation tidigare idag. De kom upp med "veckans hitvarning" som inte var någon mindre låt än Donkeyboys Ambitions. Eh.. ursäkta mig? Men veckans hitvarning? Förra årets hit snarare. Den är ju grymt bra, men.. ja. snacka om att ligga skapligt mycket efter.


Tidigare vanor! Har ni märkt? Det ska jag fortsätta så. Nu är det nog bäst att sluta kila stadigt och inta en mer horisontell position.

Kommentarer

  • Veronica säger:

    Vad blev det av våra liv Astri?

    Skulle inte vi ses och umgås som människor gör?

    Squash med Astri och sen få nackspärr...haha.

    Vi kanske ses på ica iaf...(tragiskt?) (jag träffar nog din mamma oftare än vad jag träffar dig)

    Hoppas det är bra med dig iaf! ses :)

    2010-01-13 | 07:41:27
  • irtsa säger:

    Mitt liv försvann. Men umgås borde vi göra snart!

    ..usch, ja, var orolig att jag hade skrämt bort dig för alltid...

    Ica, haha! Jag får väl följa med morsan någongång! Eller så får vi träffas på "normala" människors vis.

    Det är bra! Hoppas det samma med dig!

    Det hoppas jag vi gör!

    2010-01-13 | 13:59:44
    Bloggadress: http://irtsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: