irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Toppendag..

Kategori: Trams

Dagen: Vaknade borta och insåg snart att det kanske kunde vara bra att se hur jag skulle ta mig därifrån. När man har med landet att göra är det inte toppen att är söndag. Men hem var jag ändå tvungen att ta mig. Hur mycket söndag det än må vara. Kollade upp möjlighterna och bestämde att jag skulle ta ett tåg som gick 12:23. Synd att jag inte hade så mycket tid som jag hade fått för mig och att jag snällt fick stanna kvar i staden ytterligare två timmar. Blev inte gladare när min far ringde och sa att de minsann inte kunde hämta mig för att han skulle iväg med bilen. Blev konstigt nog surare.
Naturligtvis var det inget tåg utan en ersättningsbuss. "Vädret ställer till det så dant" tänker ni. Visst, men anledningen var en annan. De hade fordonsbrist. Bra jobbat. Jag frågade vänligt om de hade lust att släppa av mig på vägen, men de hade de inte så det var bara att ta och gå av på rätt ställe och sedan ta bussen tillbaka.
Jag tränade med lilla V, vilket ledde till en mycket vacker flygtur och att jag fick smacka lite sand. Men det kanske inte gjorde så mycket, hade inte ätit så mycket under dagen.
Jobbade lite och gjorde mer jobb för att slippa göra det imorgon bitti. Kom hem strax efter halv nio. Hur jävla trött och hungrig som helst. Minsta motgång hade fördärvat mig. Jag var inte på topp.

Outfit: Läckra röda byxor och en blå (blå? Lila? Blålila?) t-tröja på mig. Jobbar med kostrasfärger, det är ju så snyggt!

Kändiskoll: Såklart! Inte bara Megan Fox visar sig i inte jättemycket kläder, Ashley Greene har nu gjort reklam enbart iförd färg. ...hm, det kanske skulle bli morgondagens outfit.

Tips: Se det positivt. Alltid positivt. "Och så upp igen"!


Ögonen stänger snart. Bäst att ta sig till sängen (via tandborsten) innan det händer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: