irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Borde, schmorde

Kategori: Trams

Nu borde jag sitta på en buss. Men kom igen, det är så mycket man borde. Efter att ha jobbat hela helgen och pluggat i de lediga minutrarna, vilket ledde till något för sena kvällar och dessutom gått upp klockan halv sex imorse (somnade strax innan tolv igår), är jag något vimmelkantig av trötthet idag. Förvånansvärt nog var det inte så jobbigt att ta sig upp när alarmet gick och var glad och pigg först. Nu har jag fått ett bakslag. Det kom med besked kan jag säga.
Visste ni att när man är sjukligt trött och har saker att göra går klockan jättejättesnabbt och tiden man har på sig liksom bara upplöses i tomma intet? Om ni inte visste det kan jag tala om för er att sådant är fallet.

Jag är trots detta på ganska gott humör. Men är helt klart påväg att somna.

Imorse såg jag några hjortar som stod och åt hösilage (förklaring för fjantiga stadsbor: sådan där stor rund bal som är inlindad i vit plast och som kan ses utspridda på fält sommartid, då liknar de marshmallows. Men man tar av plasten innan djuren får dem) hos och tillsammans med några får. Det såg lustigt ut. Och andra sidan ser allt lustigt ut när jag är såhär övertrött och flummig.

Min hjärna är suddig.
Jag ska hjälpa en kompis med matematik. Men tanke på hur jag är just nu är hon så jävla körd. Haha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: