irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Nyheter

Kategori: Trams

Jag har kommit på en ny sport; puckelpistcykling. Det borde vara en OS-gren. Jag skulle vara grym. Träning har jag ju i alla fall fått på de buckliga vägar som slingrar sig fram på landet.

På bussen hem från staden satt jag och bläddrade i den lokala gratistidningen. Nu är jag full med kunskap. Bland annat:
  • Renligast i Sverige är (vi snackar genomsnitt och sådant nu, alltså) en folkpartistisk man som bor i västsverige och smutsigast en kvinnlig kristdemokrat från småland. Akta er för småländska kristdemokratkvinnor alltså. Akta er för alla kristdemokrater. Ni kan akta eder för folkpartister också när ni ändå är i farten.
  • En kvinna snodde massor saker när hon var hundvakt. Tidningen lade upp en bild med texten: "En hundvakt misstänks för att ha stulit smycken. Hunden på bilden är helt oskyldig". Tur. Jag tyckte annars den såg lite misstänkt ut.
  • En kvinna blev strypt av en man hon träffade på Internet. De hade festat tillsammans med några av kvinnans vänner på hennes födelsedag. När de var ensamma ströp han henne. Det var han som ringde polisen för att tala om att han mördat kvinnan. "Han kan själv inte förklara händelsen". Verkligen? Dessutom erkände han inte mord. Men han medger att han har dödat kvinnan.

Den oskyldiga hunden.


Nu är det dags att träna lite ytterligare på att cykla på puckelpistiga (alternativt puckelpissiga) vägar till jobbet. Är aspepp. Såklart.