irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Tio noll och noll. Pip.

Kategori: Trams

Jag ska nu duscha och sedan sova. Måste upp tidigare imorgon.

Gjorde iordning en kopp te till mig själv och undrar varför det nästan alltid först är alldeles för varmt sedan perfekt i några sekunder och sedan mesigt ljummet. Typ alltid! Ja, alltså, jag kan ju förstå varför det är alldeles för varmt i början. Det brukar bli så när man värmer upp vattnet till nästan hundra grader. Och, jo, jag kan visst förstå varför det svalnar, men den där tiden då det är perfekt varmt är ju fruktansvärt kort. Det är ju för varmt länge och fesljummet.. ja, det är det ju tills det blir kallt. Alltså det är inte klokt vilka bra iaktagelser jag har. Tur att jag använder min smarta hjärna till sådant här nödvänigt tänkande. Tänk vad smart jag hade varit om jag ansträngt mig. Jag kan ju i alla fall låtsas som om jag inte anstränger mig...

Jag luktar illa. Duscha var det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: