irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Tillbaks

Kategori: Trams

Dagen: Kom upp förvånansvärt bra i morse. Hopp upp bara. Hittade inte mina nycklar och blev tvungen att cykla så snabbt, så snabbt. Jag var inte den enda som var sen och fick trevligt sällskap på bussresan till stan. Upptäckte på vägen att utomhusserveringarna har gjort sitt. Nu påbörjas den verkligen den kallare och mörkare tiden på året. Och positiv som alltid säger jag: välkommen.
   Var lite väl trött för att orka tänka på alla tal jag skulle räkna ut och stressede sedan till bussen. Jag hade ingen jacka, men varm tröja och halsduk och såda saker. Med sådana saker menar jag mössa och vantar. Okej. Jag hade byxor och skor med. Hur som helst har jag varit lagom varm. Tills jag satte mig på bussen i solen. Jävlar. Jag mådde sjukt illa och blev till slut så illa tvungen att ta av mig tröjan. Hellre att sitta i en fruktansvärt ful, för kort tröja (den som jag har under, måste ha en tunn tröja under den tjockare, men jag har den under, alltså, den ska inte synas) än att spy. Det var mitt val. Tror det var klokt. Jag var helt slut när jag skulle cykla hem. Tog ett tag att hämta mig. Sen var det såklart skitkallt ute när jag gick av bussen. Och när jag satte mig för att äta frös jag. Då var jag inne. Jag är fan inte normal. Och vad jag kan göra en kort historia lång. Eller snarare: oj vad jag kan dra en lång historia ut ur ingenting. Är det inte imponerande?

Outfit: Svart tröja med något slags lila på, blå jeans och randiga svarta strumpor (nej, jag tar inte med den fula tröjan under, den räknas inte, det är fortfarande därför jag har den under, syns inte finns inte principen, okej?)

Kändiskoll: Patrick Swayze (kunde han inte klämma in ett x också i efternamnet?) is no more.

Tips: Åk inte buss med varm tröja, halsduk och mössa (allt svart) samt sitt i solen. Det blir jävligt varmt. Och om ni envisas, spy inte. För övriga passagerares skull liksom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: