irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Nio

Kategori: Trams

Jag är så förbannat trött nuförtiden. Vet inte om det beror på att jag inte är helt frisk, har börjat jobba och min kropp tycker att det är jobbigt, eller om det är så att jag inte har sovmorgon så ofta. Har det på lördag och då kommer det att vara tre veckor sedan jag hade det sist och innan det var det också tre veckor mellan sovmorgnarna. Är mycket möjligt att det kan bero på det. Men jag går ju och lägger mig i skaplig tid. Kanske måste bli ännu skapligare. Ska gå och lägga mig så fort en del saker i min stad är klara! Vid nio blir det. Snart alltså. Hur det ska gå med de där texterna som jag ska läsa...

Jag är glad att jag har så lätt för att somna (kanske lite väl lätt, liggandes, sittandes, eller varför inte ståendes? Bara jag blundar så rer det sig). Det kan behövas i vårt hus. Vi har vattenburen värme. Det är jättebra. Jag har element i mitt rum. Det klagar jag inte över. Till problemet: vattnet måste komma till elementen. Rör. Bakom min säng. Och vad det är för jobbigt med det? De knäpper. Inte högt, men jag vill ha tyst när jag sover. Helst. Okej med musik, men små knäpp uppskattar jag inte. Det hjälper att slå eller dra lite i rören. I cirka 4 sekunder. Sedan: knäpp. Knäpp. ..Knäpp. Knäpp blir jag av det.

Ibland vaknar jag mitt i natten av det. Det låter inte så högt, men jag är ganska lättväckt när jag går och lägger mig tidigt. brukar undra varför jag vaknar, för det är inte uppenbart. Sedan hör man tyst hur knäppandet smyger sig på. Man slår och somnar om.

Nu ska jag iväg och slå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: