irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

JA!

Kategori: Trams

Dagen: Vännen sov över här och vi hade det mycket trevligt! Tog en lugn morgon och åkte sedan iväg till lilla V och drog med henne och sprang och klämde och böjde. Och vet ni vad? DET VAR BRA!!!! Gått runt i två månader och varit bekymrad och.. ja.. inte helt glad helt enkelt. Helt. Var det inte. Inte helt helt. Men nu så! Helt! Helt helt (jag måste skaffa mig ny humor. Någon som har något bra i lager???)!
Hur som helst åkte vi och kom hem och sådant. Skjutsade hem vännen på vägen och fick besök av en ny när jag och mor väl var hemma och hade satt oss ner vid matbordet och huggit in i nybakad pizza som pappa slängt ihop sådär i ett litet knyck med armen. Hon hade med sig efterrätt (vännen. syftningen i föregående mening var lite... svår att förstå sig på. Jag kan vara lite svår att förstå sig på. Men det har ni säkert redan förstått). Nu är jag tjock. OCH! Jag har även beställt biljetter till den stora kungliga hufvudstaden! Stocholm är det som gäller. Ska träffa min kära vimsiga mormor. Vimsig? Kanske ni undrar. Det undrar jag också. Hon sa för några år sedan (hon är nu 83 år ung) något i stil med: "Jag tror jag börjar bli lite vimsig. Det var ett ord jag läste i den här boken som jag tänkte slå upp", hon menade en av de tjocka böckerna på engelska hon brukar läsa för att träna hjärnan lite (hon är ju så slö, hon löser inte korsord...), "men jag kommer inte ihåg vilken sida det stod på". Ja. Vimsig ja. Det är just vad du är. Jag får vara glad om jag över huvudettaget kommer ihåg innehållet i en text som är ungefär en halv sida. Jag längtar tills det jag är över åttio och kan komma ihåg, fokusera och koncentrera mig på olika saker.
Kanske även att jag kan träffa en uppsalabo i Stockholm? Hoppas på det.

Outfit: Grå byxor, svart tröja med dragkedja och grå strumpor.

Kändiskoll: Nu drar de igång glasbursgrejen igen! Eller de ska. Så småningom. Denna gång i Göteborg. De som ska sitta i glasburen i år är Christer (från programmet med samma namn som sänds i P3, aka mitt mentala hem, och går mellan klockan 14:02 och 16:00 alla vardagar. Lundberg i efternamn), Timbuktu (allas vår Timbak! Riktiga namn Jason Diakité) och Ametist Azordegan (någon slags programledare för SR Metropol, vet inte riktigt vem det är. Alltså håller hon inte till i P3 så mycket. Känner igen namnet dock).

Tips: Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser, glöm bort bekymmer, sorger och besvär. Var glad och nöjd för vet du vad; en björntjänst gör ju ingen glad, var nöjd med livet som vi lever här.


Nu måste jag duscha. Och sedan måste jag packa. Och sedan måste jag sova. Ja. Och sedan vakna och gå upp och så ska mitt liv fortsätta. Ströva fram. Långsamt. Nu ska jag långsamt halka in i duschen. Halka långsamt ni med. Godnatt. Och ha en god natt. Så hörs vi.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: