irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Haspen var tydligen inte på

Kategori: Trams

Dagen: Trots att jag inte somnade förens halv ett igår vaknade jag vid tjugo över sju och bestämde mig för att det var lika bra att gå upp. Så upp bar det. Det var jättefint väder när jag åt frukost. Vatten är ju fint. Tänk bara på en spegelblank sjö. Och vattnat till sjön måste ju komma dit på något vänster. Eller hur? Sen eftersom jag ändå var uppe tidigt åkte jag och sa goddag till lilla V. Hon var söt som vanligt. Sen åkte jag hem och kom lite närmare år 2048. Alltså jag kavlade ut delarna till de franska våfflorna och ugnade dem. Nu är det bara krämen mellan kvar. Ojojoj. Som sagt, år 2048 närmar sig med stormsteg. Kanske här redan imorgon. Vi får väl se.
När jag hade gjort det besökte jag vattnet i duschen och tog bilen och körde in till staden för ett besök hos en vän. Plugg, te, mat och prat. Klockan 16:00 skulle jag, mina päron, brorsan och svägerskan på teater så jag körde ner för att parkera, träffa de övriga och vandra till teatern. Inställt. Damen som tog emot oss var kanske inte den trevligaste. "Vi har ringt till alla" sa hon bara hela tiden. Och så tyckte hon att det var vårt fel att mamma inte hade svarat. Det kan man ju tycka, men mor min hade försökt ringa upp flera gånger. Telefonsvarare. Den talade om telefontiderna. Det var ju vänligt. Sedan kollade hon hemsidan. Inget. Stod det. Eller, kanske något, men inget om att det var inställt. Det var inte bara vi som kom dit. Det var flera. Mamma var arg. Vi hade beställt bord på en resturang, så efter lite veligheter och en spaning på biografen gick vi och åt. Det kan jag sammanfatta såhär: jag är mätt.
Sen körde jag hem. Päronen sov. Inte jag. Om jag hade gjort det hade jag nog inte varit så trött nu. Men och andra sidan hade jag väl inte varit någonting över huvudet taget. Död då.

Outfit: Svarta byxor, drog på min en av mina marinblåa fleecetröjor och har svarta strumpor.

Kändiskoll: En skådespelare tydligen förfärligt sjuk. Vad som är mer sjukt är teaterns system. Tvivlar på att skådespelaren är särskilt känd. Men det är det närmaste jag kommer idag.

Tips: Slutför saker ni börjar på. Direkt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: