irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Koll.. ?

Kategori: Trams

Eftersom jag har varit lite slarvig med att ha koll på kändisar och vad som händer i deras underbara värld får jag väl ta o göra rätt för mig. Eller kanske mer göra rätt för bloggen. Det skulleju vara falsk marknadsföring att inte skriva något om kändisar. Och så kan jag ju inte hålla på.

Hur som, jag var och surfade runt på dehär stora inter-nätet. En spännande plats kan jag tala om. Det finns jättemycket här! Ni kanske inte tror mig, men det är sant! Man kan i princip hitta allt man vill!
Nu var det så att jag var inne på en jäääättebra sida som heter Klick. Där kan man läsa om jättespännande kändisbravader. Tillexempel vem som bantar, vem som är arg, vem som blir förföljd och så vidare. Bara viktigheter med andra ord. När jag som bäst höll på att spana runt (lite som att sitta med en kikare och spana in i någons liv. Det fungerar på ungefär samma sätt; man kan spana in genom de fönstren som vetter mot den sidan man tittar från, inte de andra, och väggarna är intakta. Dessutom hör man inte vad som sägs. Men det är helt sant. Såklart, du såg det ju själv. Detta blev en lång parentes, bäst att återgå till meningen) stod det spännande saker om filmatieseringen av The Hobbit som ska börja spelas in i mars. Det stod även att det fanns planer på att spela in den redan 1969. Då med Beatlesmedlemmarna i rollerna. tydligen skulle John Lennon varit gollum. Smickrande.
Jag har tänkt på en sak som rör detta ämne. Hur säger man till någon: "DU skulle passa att vara en orch eller en uruk-hai!". Eller hur, det är ju bara att säga, men alltså.. ja. Det är ju inte så.. ingen komplimang precis.

Föresten hade jag ingen aning om att The Hobbit (Bilbo. Jag förstår inte varför de skriver det på engelska och det andra på svenska), Sagan om Ringen och Sagan om Konungens Återkomst har filmats förut. Men det har de tydligen. Bilbo och Sagan om Konungens Återkomst har gjorts som tv-filmer och Sagan om Ringen har animerats. Redan på 70-talet. Fan. Vi är såååå efter.



Måste bara lägga till en rolig felläsning. Fick ett mejl där jag läste: "reducera hundens ålderstecken... kirurgi". Det var vad jag såg. Det var "hudens" såklart. Och det var ett "utan" med. Men jag hann bli rejält nervös innan jag läste noggrannare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: