irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Denna dags ände

Kategori: Trams

Dagen: Gick upp och kanske slarvade lite. Jag pluggade hemifrån. Så att säga. Var lite för stressad och resultatet blev överslagshandlingar som så ofta. Jag hatar biologiska förklaringar till saker. Det är så förbannat svårt att stå emot. Hur som så var det en mattelektion jag missade och när jag satte mig med matten körde jag fast. Jag var för trött för att orka ta tag i det och allt jag var tvungen att göra snurrade runt i huvudet på mig (det gick långsamt, men det är korta varv, så det går på ett ut). Blev lite förtvivlad när det inte gick. Usch. Inte fick jag så mycket gjort heller. Usch. Jag. Usch.
Mitt i all förtvivlan hörde jag ett märkligt ljud, tittade ut genom fönstret och upptäckte att trädgården var full med får. Ja, alltså, jag bor på landet. Då kan det vara så. Ibland får, ibland stutar, ibland hästar. Men oftast hjortar. Och harar. Och katter. Ibland egna katter och ibland en främmande. Det är lika spännande varje gång att öppna dörren och se vad som finns på andra sidan om den.
Jag jagade bort fåren. Det var jobbigt. Jag blev trött. Dagens motion. Det får jag väl tacka dem för (fasen vad jag får till det).
Jag avbröt pluggandet med att laga mat och dra och jobba. Skönt avbrott. Sedan fick jag finbesök. Trevligt. Sällskap kan vara bra ibland. Vet inte om det räcker med att jag pratar med mig själv.

Outfit: Bruna rutiga byxor, marinblå fleecetröja och vita strump-sockor med grått på och blå linje. Lite vågat.

Kändiskoll: Elin Ruth Sigvardsson är en jäkel på dialekter. (kändistorka? Eller är jag slarvig med nyheter månne?)

Tips: Räkna får. När ni är klara kan ni ju dra några stockar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: