irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Då så

Kategori: Trams

Dagen: Skuttade upp med ett leende på läpparna, kände att jag hade en härlig dag framför mig och .. äh. Pluggade så fint och flitigt igår. Eller om det var så att jag somnade efter att ha läst typ.. två meningar. Fick plugga på bussen in till staden. Blev naturligtvis inte klar och tänkte att jag fick ta det sista kvarten mellan de båda lektionerna som jag hade. I slutet av första lektionen frågar läraren: "Hörreni, när slutar vi egentligen?" "Halv" svarar jag och blir kanske en aning (aning..) stressad. Klockan var tjugo i. Vilken tur att jag har en sådan bra filosofilärare. Han frågade om vi ville börja eller om vi ville ha några minuter på oss först. Ni kanske anar vad jag svarade? Skyndade mig att läsa vad jag inte kunde, lade snabbt ifrån mig böckerna och antecknade sedan på provpappret vissa ord så att jag skulle komma ihåg. Dåligt minne. Kommer ihåg en sak i högst en halvtimme. Då kan ni ju tänka er hur det är med sju saker. Sedan skrev jag. Sedan var jag klar. Det var inte så svårt. Ska jag berätta en hemlighet? Det gör jag. Det hjälper att gå på lektionerna.
Åkte hem med en polare som jag drog med ut i skogen på ett lurvigt djur. Jag hade också ett. Och det gick ju bra... På hemvägen.
Och så, typ, mötte vi en hund.
Åkte och jobbade och cyklade hem i regn. Lagade mat.

Outfit: Nej.

Kändiskoll: Fan. Jag lovar att det var något. Jag lovar. ..imorn? (måste sluta skjuta upp saker, bättre att bara göra. Men imorgon. Ok?)

Tips: Var snälla mot edra djur. Och så kan ni ju lära ut hur man gör... Stackars hund är allt jag har att säga.

HA! Jag hann innan klockan blev tolv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: