irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Vitare

Kategori: Trams

Då har man varit uppe ett tag och ätit frukost. Då är det dags att byta om och göra sig iordning för att dra in till den gigantiska staden för en fika med en gammal vän. Ska jag berätta en sak? Klart jag ska, vad kan vara mer intressant än sakerna jag har att meddela er? Inget, såklart. Hur som helst, det snöar. Mycket. Och har gjort det. Länge. Det kommer att vara en sisådär jättemycket snö när det slutar. Om det slutar. Det tvivlar jag på. Det kommer att vara mer snö än det har varit på flera år. Nu är det inte så svårt med tanke på att den globala uppvärmningen ser till att snön kommer ner som regn.

Jag är glad att jag ska ha bilen ut till bussen... Men troligtvis kommer jag landa i ett dike någonstans på vägen. På tal (skrift) om att köra bil; igår var det exakt ett år sedan jag hade min uppkörning. Men då landade jag inte i ett dike, nej, nej, det gick alldeles ütmärkt! Tur att jag är så jävla bra. På tal omm att landa i diken så höll jag på att göra det när jag cyklade hem från jobbet någon knäll. Det var, typ, mörkt ute och det snöande så att jag var tvungen att kisa. Sedan tog vägen slut. Bredden på den alltså. Tur att jag är så otroligt skicklig och snabbtänkt (jag är snabb i allt jag gör faktiskt, det är lite så man känner igen mig) så att jag hann styra undan.

Nehej, bäst att svepa teet, bortsa tänderna, byta om och därefter kasta sig ut i ovädret in i bilen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: