irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Vårdagjämning

Kategori: Trams

Dagen (den kortaste på hela året, ljuset är på intågande!): Upp och jobba, lilla V fick nya pjux och hon levde upp till sitt namn lite grann. Grann. Det är hon det. Gran. Det är en sådan vi ska klä snart. Som växer i folks vardagsrum såhär års. Det var bara en parentes. Nu fortsätter jag; drog hem igen, körde in till staden och påbörjade inhandlingen av julklappar. Började känna att det kanske var dags. Men det är fortfarande flera dagar kvar. I och för sig har jag någon julklapp kvar, så jag slipper gå runt här hemma och känna att jag inte har någonting att göra. Lite stress måste jag ju känna, så att allt är som vanligt. Hämtade mor, en granne och en polare till syrran i staden och drog hem lagom till färdig pizza (hembakad, såklart). Därefter kolor, knäck och en mage som är lite mer.

Outfit: Svarta byxor, en av de otroligt trendiga marinblå fleecetröjorna jag har som aldrig går ur tiden och grå sockor.

Kändiskoll: Herregud, jag har för bövulen inte koll på vad jag ska inhandla för julklapp till brorsan, hur in i helvete skulle jag ha koll på hur någon amerikan eller liknande, typ, åt en avokado? Brodern kanske inte får någon julklapp. Han är för... någontong, säkert.

Tips: Om ni måste elda för att få värme i er bostad, gör då det. Det blir så kallt annars.


Far jäktar mig. Bäst att släpa mig här ifrån. Till TV:n kanske? Låt så ske.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: