irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Lugn kväll, trött kväll

Kategori: Trams

Dagen: Upp, fruktansvärt trött, vet inte varför (ja, varför???) jag fastnade framför tv:n igår kväll och det mycket spännande programet Ice Road Truckers. Det kanske verkar självklart förstås. Vem som helst förstår väl att det är lätt att fastna vid ett sådant otroligt spännande och innehållsrikt program, och det gjorde jag. Lite jobbigt att gå upp vid klockan sex i morse bara. Men det är smällar man får ta när det är program man bara måste se. Jobbade och stannade sedan kvar en stund i lägenheten för att plocka iordning efter mig. Åkte hem och duschade, pappa dök upp (han har varit i Lettland sedan i tisdags) och sa, typ, säkart någonting begåvat. Efter det åkte jag (snäll som jag är) och handlade åt päronen och körde hem mor min från bussen. Två flugor i en smäll. Pang, pang bara. Oj, pang bara, det var ju en smäll.
Kvällen har ägnats åt På Spåret och Skavlan. Lite mossigt kanske, men Kristian Luuk och Fredrik Lindström... Dock bättre i annan miljö, men de kanske blir varmare i kläderna.
Har totaldissat Idol. Ha! Kan det gått ha.

Outfit: Ljeans, grå stickad tröja (nästan ny favorit alltså...), och grå strumpor med älgar (?) på.

Kändiskoll: Tja, Nobelfesten är i full gång och där händer det spännande grejor. Säkert. Det är faktiskt storslaget, jag kan inte annat än att tycka det. Det är dessutom sant.

Tips: Om ni vill ha en blogg, och skriva på den då och då, kan det vara bra med en Internetanslutning som inte hatar livet och försöker hänga sig i sladdarna. Nu är vårt Internet trådlöst, så det hänger sig inte, men det verkar hata livet det lever. Skrev jag verkligen lever? Vårt Internet verkar inte leva. Alls. Helt jävla dött. Som när man skakar hand med någon som mer råkar ha sin hand på samma ställe där man har sin egen och inte verkar ha några som helst ambitioner att göra någonting över huvudettaget med den, utan mest håller den lamt framför sig för att snart dra den därifrån.
Så är vårt Internet. Förstå min frustration.


Nu skrev en polare på msn att rätt idol vann. Exakt vad det innebär har jag ingen aning om, och jag bryr mig inte sådär sjukligt mycket heller för den delen.

Bäst att tillverla några: z.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: