irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Juldagen, alltså den 25 december

Kategori: Trams

(Hatar att alla alltid skriver julafton, juldagen, annandag jul, pings etc i stället för de riktiga datumen, så jag lade till det. Datumet alltså. Förutom igår då jag bara skrev "Julafton", men, kom igen. Julafton liksom. Men för att återgå, t.ex. på väderleksrapporterna (förlåt för det larvigaste, parentes i parentes, men väderleksrapport?) när de använder sig av de benämningarna i stället för datum eller namnen på veckans dagar. Som om jag har en jävla aning om vilken dag pingst eller någon annan töntig högtid infaller?)

Dagen: Upp tidigt och drog mig iväg till jobbet, innan jag var klar var jag tvungen att köra hem igen så att syster kunde få tillgång till bilen. Hon skulle köra svågern till tåget så att han kunde åka hem. Till dem. Ur min synvinkel var det just hemma han var. Hur som helst, brorsan och svägernskan vaknade till liv och jag satt hemma och slappade medan jag väntade på att bilen skulle dyka upp igen. Fick ett märkligt samtal.. delvis jobbrelaterat. En som ville veta en massa saker för de skulle tydligen komma och vara med oss i vår härliga stämning! ..typ. Jag körde tillbaks igen för att göra färdigt, men! Bossen hade gjort klart åt mig! Mycket vänligt må jag säga. Hon är för snäll. Vad har jag någonsinn gjort för henne? Ja, alltså, mer än ha jobbat och så. Och varit helt underbart trevlig. Och så vidare. Men ändå! Stötte även på hennes dotter (ja, alltså, jag stötte inte på henne, jag stötte henne. Bäst att vara tydlig) och dennes väninna. Och bossen och hennes respektive. Och lilla V! Hon var ivrig.
När jag var och lilla V var klara med vårt hade de nya redan kommit. Så det var bara att hälsa och låtstas vara artig. Eftersom jag inte har den förmågan har jag inte så mycket annat att välja på än att låtsas.
Väl hemma hade jag, märkligt nog, lite väl mycket energi enligt mig, så jag tog en promenad på några kilometer. det finns en jääääättelång backe i närheten. Dit gick jag. Nerför. Uppför. Hem. Då var det matdags med de som var kvar av julstyrkan (mor, far, mors mor, syster) plus systers vän. Jag duschade istället. Jag var ju så smutsig. Sedan åt jag. Blablabla, eller hur.?
Efter det latade jag mig. Narnia - Häxan och Lejonet gick på TV4 och eftersom jag har läst böckerna kände jag mig tvungen att kolla. Jag blev inte besviken! Riktigt bra! De föjde böckerna finfint, och hade nästan lyckats göra det som man tänkte sig. Detaljer som jag inte tyckte var helt... Men annars var det bra.
Nöjd. För en gångs skull.
Inte fullt så nöjd med att jag fick vänta på datorn när det var färdigtittat på TV. Men kände att far brukar snällt få vänta på mig, och då är det bäst att ännu snällare vänta tillbaka.

Outfit: Gröna byxor, marinblå fleece, grå sockor.

Kändiskoll: Nej. Fortfarande avtrubbad av julen. Märkte ni inte hur jag igår desperat försökte gripa efter någonting utan att behöva göra någon som helst research?

Tips: Ät inte hur många skumtomtar som helst. Framförallt inte om ni dessutom äter av mammas sjukligt goda julkola samtidigt (är det inte underbart att det blir en helt annan sak bara man sätter ordet "jul" framför? Julkola känns helt annorlunda än bara kola). Hur gott det än må vara. Man kan må.. kanske en aning illa.


På tal om sjukligt. Jag är skukligt trött. Jag gick och lade mig runt halv ett igår och studsade glatt upp runt kvart över sex i morse, så jag hoppas att ni alla förstår varför. Men sovmorgon imorn. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm......................z.....z..z.zzzzzzz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: