irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Julafton

Kategori: Trams

Den har kommit, och nu är den i princip förbi. Det är naturligtvis julen jag skriver om.

Dagen: Upp när jag vaknade och såg ut genom mitt lilla fönster som är mitt emot sängen. Vitt. Mycket fint. Därefter upptäckte jag det knyte som traditionsenligt pleceras ut bredvid våra sängar. Det är en röd servett knyts ihop med innehåll. Det brukar vara mammas julkola (seriöst, den godaste kolan), knäck, skumtomtar, pepparkakor, en mandarin och lite vad som finns. Gick ner och åt frukost till julmusik och stök i köket. När mama efter ett tag började hinta om att det snart skulle vara dags att sätta igång med maten och jag kände att det var för många smet jag upp, satte mig med mitt knyte och andades. Sedan var det bara att börja förberada. Och efter ett tag äta... och äta... När inte riktigt all mat var intagen, men våra magar ofrånkomligt mätta togs kakor, kaffe och saft fram. De bars upp tillsammans med oss själva och de små fyrfota till TV:n där Kalle Anka väntade. Jag vet att ni tänkte att jag nog skulle välja Anna Anka över Kalle, och jag hade naturligtvis tänkt det, men blev konstigt nog nedröstad (OBS, lögn. Inte att jag blev nedröstad. Utan att jag ville se Anna Anka. Jag hade blivit nedröstad om jag hade föreslagit det förstås.).
Därefter for jag iväg till för att jobba en snutt och upptäckte (märkligt) att det knappt var någon trafik på vägarna. Dock mötte jag ett gäng på väg hem. För hem kom jag, och då behövde jag duscha, vilket jag gjorde och pallrade mig ned till julklppsutdelningen vilken jag fick hålla i. Efter det var det grötdags. Nu är det helt klart sovadags.

Outfit: Svarta leggins, lilarutig skjortliknande grej, svarta strumpor och, naturligtvis, tomteluva.

Kändiskoll: Kalle skötte sig i år också! Men jag funderade på en sak. När de i slutet skulle visa två nyheter var den ena Toy Story 2, kom inte den för flera år sedan? Syster reagerade lika.

Tips: Tappa inte edra mobiltelefoner så att de får ligga i snö i flera timmar. De blir så kalla då.


Mamma bet inte. Man behövde knappt akta sig. Bra jobbat, mor!

Syrrans jättefina snölykta!



Föresten gjorde jag igår två olika kategorier, dels ändrade jag den som förut kallades "Allmänt" till "Trams", eftersom det mesta (jag ville inte skriva allt, trots att det är sanningen) som skrivs här är trams, och sedan lade jag till en ny kategori som jag kallar för "Bilder". I den finns alla inlägg där jag någongång har laggt upp en bild. Detta enbart för att denna bloggs utseende är i klass med dödens (tråkigt) och för att det ska gå snabbare att hitta till lite mer färg.

Hoppas ni gillar't!


God jul än en gång!