irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Första december

Kategori: Trams

Oj. Nu är det en sådan där grej här framför mig igen. En sådan där sak som kan visa olika ting. Det är så spännande så jag vet inte vad! Nu är det väl bäst att gå tillbaks till rutinerna antar jag. Det har tagit ett tag för mig att komma igång, men nu behöver ni inte oroa er, allt ska bli som vanligt!

Dagen: Upp med lite sovmorgon efter att ha drömt en.. jag vet inte hur fan jag fick ihop det. Men det slutade med en drunkningsolycka i, typ, underjorden. Har pratad med personen i fråga. Allt var okej. Puh. Har matematikat mig och så har jag jobbat och pluggat. Och cyklat. Dryga tre kilometer gånger fyra gånger. Sista gången vad det mitt favoritväder: månljus och stjärnklart, underbart!

Outfit: En grön t-shirt och en röd filt. Och ett par gröna tofflor.

Kändiskoll: Jag har inte riktigt kommit tillbaka än, en annan dag? Jag ska frossa i kändiskars liv till imorgon. Jag lovar. Ha, som om jag skulle kunna låte bli, det är ju så spännande.

Tips: Månskenspromenad månne? Oj, förlåt, jag menar förstås måne. Ha...ha.. ...


Det har gått bra att jobba och sådant, men herrejävlar vad trött jag blev.
Trots att det har gått bra och jag naturligtvis är perfekt så har jag gjort vissa... det har hänt lite oturliga saker...
Klantiga saker jag har gjort:
  • satt en grep i benet
  • bråkat med osthyveln (den vann. Lidande blev min högertumme)
  • tagit sönder ett lock
  • bråkat med osthyveln (den vann IGEN. Stackars vänstertummen)
  • och fler saker. Såklart. Det är mig vi snackar om. Eller, jag. Och jag skriver. Det är mig jag skriver om. Såklart. För att jag är den viktigaste. Oj, nu spyr jag snart över mig själv och min självgodhet. Den är ju verkligen inte befogad. Det tyckte inte osthyveln heller... Är osäker om detta verkligen skulle vara en punkt, så bäst att sluta. Men det såg så tunt ut.
Härmed lovar jag mig själv att hyvla ost och inte skinn i fortsättningen. Fan vad det svider. Ni behöver inte prova, jag vet. Ett annat tips: dra inte tummen över den vassa delen när ni diskar osthyveln. Inte smart. Ajaj.


Annat: Vet ni vad? Det är fruktansvärt kallt ute. och, haha, det är bara början! Jävlar vad ni kommer att frysa i vinter. De som överlever svininfluensan det vill säga. Nu ska jag se vilka som överlever/inte överlever nattens bravader. Kanske listar ut meningen med livet om jag har svårt att somna. Som att jag skulle ha svårt att somna. Upp till bevis.


Kommentarer

  • Linda säger:

    Aj då! Nej, osthyvlar är inte att leka med. Tack å lov kan man köpa färdighyvlad ost. Kanske något du borde testa.

    2009-12-01 | 23:33:02
  • Anonym säger:

    Nej sannerligen inte! Jag är fortfarande öm där jag skar bort skinn. Färdighyvlad ost måste det nog bli. Eller bättre koordinationsförmåga. Eller bara allmänt mer koll.

    2009-12-03 | 20:12:03
    Bloggadress: http://irtsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: