irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

På g

Kategori: Trams

Dagen: Hur den började behöver jag väl inte ta upp? Satt på en pub när klockan gick över och blev den femte december, gick vidare till en klubb, efterfest, tillbaks till lägenheten och sovplatserna... Man tager vad man haver när allt inte går riktigt som planerat. Men vi hade det varmt i alla fall! Bestämde oss för att ta första bussen hem och sagt och gjort. Sov i cirka 40 minuter innan det var dags att bege oss. Klockan sju stod vi frusna, men vid gott mod, och väntade på transportmedlet. Hann sova i en halvtimme på ett ungefär innan det var dags att byta transportmedel till en energidriven (dessvärre min energi) tvåhjuligsmal pryl. Kom hem och däckade på ett värdigt sätt. Det vill säga, jag borstade mina tänder, bytte om och tvättade bort sminket. Sedan fick jag sova. I en säng. I min säng. I i alla fall några timmar. Somnade strax efter halv nio och så ringde alarmet vid elva. Upp och gjorde mig iordning, och satte mig sedan i bilen med päronen och drog på julbord. Första gången vi träffade delar av min svägerskas familj. Sammanfattning: jag är mätt. Vi hade bord vid tolv och kom hem vid... halv fyra-fyra. Upprepning: jag är mätt.

Outfit: Blå och svartrandig tunika, svarta leggins, svarta strumor och en brun kofta.

Kändiskoll: Rolling Stones-stjärnan Ronnie Wood har blivit gripen för misshandel på sin flickvän, Ulrika Jonsson har rasat dramatiskt i vikt, Brad Pitt och Angelina Jolie har haft ett vilt bråk, Rihannas pappa vänder henne ryggen och så mycket, mycket mer otroligt spännande och intressanta saker.

Tips: Var bara som du är. Det går bra att ta saker den naturliga vägen, stressa inte igenom saker.


Egentligen vill jag bara borsta tänderna och gå och lägga mig, men ska över till och sällskapa med partyvännen. Vi får väl gå igenom nattens händelser och bearbeta dem tillsammans. Sorry, morgonens.

Nu har jag saker att göra. Lilla V väntar. Bland annat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: