irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Tidigare

Kategori: Trams

Dagen: Vaknade någongång. Stark inledning känner jag. Hur som helst, efter det... eh. Ja, alltså, det är inte så att jag har... typ, gjort något. Lagt pussel med min rara syster, tittat på bärbara datorer på nätet och.. tja. Skulle åka och jobba och nämnd syster (som att jag har så många att välja på) skulle följa med och ta hand om lilla V. Far hade bilen och skulle komma hem vid tre. Ringde mitt på dagen för att se hur han låg till. Inget svar. När han inte var hemma vid tre ringde vi igen. Inget svar. Kvart över. Ringde. Inget svar. Vi höll på så ett tag (hade ganska brått eftersom jag skulle jobba) utan framgång. Vi bestämde oss (i sann bo-på-landet-anda) att ta sparken. Precis innan vi stack ringde pappa; han var kvar där borta. Det skulle ta minst 40 minuter för honom att köra hem. Opraktiskt. Kuuunde kanske, typ, talat om det innan? Eller haft koll på sin telefon? Äsch. Vi sparkade iväg, fixade, jag sparkade hem (var ju tvungna att få hem färdemedlet, systern blev hämtad). Märkligt att det inte var lika halt och många fler uppförsbackar hem. Opraktiskt framförallt.

Outfit: Underställsbyxor, grön jätteträndig tröja som jag sydde själv när jag gick i sisådär åttan och svarta strumpor.

Kändiskoll: Amy Winehouse kollapsade tydligen i sitt hem nu under julhelgen. Tydligen inte av droger eller alkohol, utan av utmattning.

Tips: Sjung och var glad.


Nu ska jag köpa en bärbar dator. Yey!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: