irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Snart, snart måndag

Kategori:

Dagen: Upp och jobbade, hämtade syster vid tåget, åkte hem, duschade, fixade, åkte till brorsan och svägerskan för att spendera eftermiddagen där. Första gången jag var i deras nya hem! Det ligger en bra bit bort, men det är bäst att se hur de har det. Så att de sköter sig och så. Framförallt bror min. Efter en trevlig middag gick vi på en långsam promenad (mormor var med). Vi gick förbi Astrid Lindgrens näs där de hade denna fina skylt:

 

Boa  Boa  Boa

 

Vilken tur att de har översatt Boa till alla språk (eller, ja, alla och alla, engelska och tyska. Kanske finns en gnutta fler språk att skriva Boa på.?). Väl tillbaka från promenaden träffade vi svägerskans fader och syskon och fikade tillsammans. Och fikade. Och pratade. Bla, bla, bla. Och kliade katter. Katt. Den andra var så blyg. Kli, kli, kli. Sedan åkte vi därifrån. I snö. Alltså, som kom från himlen. Det fanns i och för sig på backen också.
Mamma var vänlig och lät mig ha mina fötter i hennes knä under bilresan hem. Och sov gott gjorde jag. Tills hon väckte mig en halvmil hemifrån.
Nu har jag avslutat tittning av Mio min Mio. rysligt spännande film. Lite läskig också. Och förbannat flummig när Mio i början av filmen åker i en andes skäck hela vägen till Landet i Fjärran. Flum, flum. Man ser ett huvud och ett skägg och lilla Mio. Eller Bosse. Som han då heter.

Outfit: Inget av vikt. Lätta kläder. Dock ej lättklädd. Det är en väsentlig skillnad.

Kändiskoll: Här finns det säker jävligt mycket lättklätt. Och tunga designkläder. Motsatsen till mina alltså. Fan, jag är så ute. Tur att jag är ute inomhus. Nu börjar det spåra ur. Om jag någonsinn har varit på spår i och för sig. Men jag har tittat på På Spåret. Gills det?

Tips: Gå inte och lägg er såhär förbannat sent när ni ska jobba dagen efter


Det är dags. Helt klart dags.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: