irtsa

- som en fickkniv, allt man behöver

Strax efter nio

Kategori: Trams

Dagen: Upp och jobbade utan att försova mig. Jobbade på och utsikten idag var inte så pjåkig den heller. Tog hand om lilla V, fixade till henne lite och så. Hon blev snygg såklart, men det är ju en självklarhet. Har inte gjort så mycket mer. Vänner till familjen har varit här (är, faktiskt) och dinerat. De är på väg att dra sig bort. Och det kan man ju förstå. De har stått ut ganska länge tycker jag.

Outfit: Som igår faktiskt. Det är praktiskt att jobba mycket, då blir kläderna man annars har på sig inte så skitiga. Kan jag ju låtsas. Egentligen är jag superskitig och har inte duschat på flera veckor. Så nu får jag väl gå vidare i dagsordningen så att jag inte avslöjar mer om hur vidrigt jag lever.

Kändiskoll: Nu är Musikhjälpen slut. Tråkigt, men P3 är ju bra annars med. 200 svenska riksdaler sände jag iväg till dem. Bara för att jag är så förbaskat snäll. Förra året skänkte jag 150 kronor, och jag var naturligtvis tvungen att göra bättre ifrån mig i år. Tänk vad mycket pengar jag kommer vara tvungen att skänka när jag sisådär 80 år om jag hela tiden ska överträffa mig själv. Nu pratar jag om mig på kändiskoll. Allt kretsar runt mig såklart. Alltså, jag mår seriöst dålig av att vara såhär självgod. Bäst att gå över till det gamla hederliga självhatet.

Tips: Landet när träden är frostiga... I say no more. Eller, ärligt talat säger jag en jävla massa mer, men såklart inget av värde.


Föresten, jag antar att ni alla sitter som på nålar och undrar vad sjutton som hände med min stad? Jag antar? Jo, förstår ni, det lilla projektet har jag laggt ner. Det var skittråkigt, jag har inte tid och dessutom var man tvungen att betala för att bli riktigt bra. Med riktiga pengar alltså. Till det säger: nej. Alltså, inte till att bli riktigt bra eller till riktiga pengar. Men att jag ska vara tvungen att betala för att komma vidare... nej.

Nu har gästerna gått. Jag ska följa deras exempel och göra det samma. Men jag ska gå till mitt rum, till min säng, till mina drömmar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: